maanantai 3. toukokuuta 2010

Paluu arkeen

Vappu oli mukavan tiivistunnelmainen: perjantaiaamuna ajettiin n. 400km minun vanhemmille, lauantaipäivänä 200km takaisinpäin miehen vanhemmille ja sunnuntai-iltapäivänä 200km takaisin kotiin. Yllättävän hyvin jaksoin automatkat, vaikka moni odottajaystävä jo valittelee, etteivät kestä autossa lähikauppaa pidemmälle. Itse pidin automatkailua oikeastaan jopa melko rattoisana!



Lapsille vappu oli erityisen kiva, miehen 4-vuotias poika ja minun 4- ja 8-vuotiaat veljet näkevät todella harvoin, mutta kivaa oli taas! Nuorempi tulevista enoista jaksoi onneksi käydä välillä halailemassa siskoakin ja oli hankkinut äitin kanssa mulle oikein lahjankin, joka piti tietty avata heti kun pääsin ovesta sisään. Yllättäen sain lankaa :)


Miehellä on taas aamuvuoroviikko, eli tämä pääsee kivasti töistä niin, että ehditään iltapäivisin viettämään aikaa yhdessä. Mulla on ollut tapana keittää meille iltapäiväkahvit aina näillä viikoilla, mutta tänään innostuin juuri ennen miehen tuloa kokoamaan kokonaisen piknikin meidän parvekkeelle, kun paistoi aurinko niin kivasti. Yleensä inhoan sinistä väriä, mutta jotenkin tuonne valikoitui kaikkia sinisiä juttuja ja ihan kiva piknikkihän meille tuli :) Ilmeisesti oli miehellekin mieluinen, ainakin ilahtui kovasti ja julisti vielä Facebookissa kaikille, että oli päässyt parvekepiknikille töistä tultuaan.


Ja vielä sen verran sinistä, että tässä olis muutamat villapöpät, jotka valmistui jo jokin aika sitten. Mulla oli useampi jämäkerä tuota Huopasta, joten neuloin ne vaippahousuiksi, vaikka Huopanen ei vissiin ole mikään maailman paras lanka niihin. Puikotkin oli liian pienet, joten neuloin nb:t L-koon silmukoilla :D Huovutusvillaa mulla on paljon, mummo joskus tilasi ja antoi mulle osan kun sitä tuli niin paljon. Neulahuovuttelin noihin pöpiin sitten kuvia saadakseni villavarastoa pienemmäksi. Pilven huovutin ensimmäisenä, se on vähän sen näköinenkin, että en vielä oikein hallitse...


En ole vielä noita pessyt tai lanoliinittanut, toivottavasti nuo kuvat kestää myös käsittelyä ja käyttöä, eikä hiesty heti kättelyssä pois!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa kun kommentoit!