torstai 8. huhtikuuta 2010

Kestoilukokeiluja

Ihan ensimmäiseksi pahoittelen kuvien laatua. Kaikki on otettu kiireessä ja vähän eri asetuksilla. Ei siis mitään kaunista katsottavaa :)

Ompelin siis elämäni ensimmäiset vaipat kaapeista löytyneistä jämäkankaista (siksi ne on niin ruman värisiä). Ohje ja kaavat on Kestovaippainfon sivuilta löytynyt Mummut-sisävaippa. Punainen on röyhelöversio ja musta taas ilman röyhelöä. Pitää kyllä sanoa, että tykkään tuosta ei-röyhelöllisestä enemmän, eli niitä tulee varmaan tehtyä lisää. Saa nähdä sitten, millaisiksi käytössä osoittautuvat, vai ovatko käyttökelpoisia ollenkaan. Uskon myös, että seuraavaan pariin vaippaan ompelen kiinteät imut. Meillä kun aiotaan osakestoilla, niin kuivumisajalla ei niin hirveästi ole väliä. Jos ei ole puhtaita kestovaippoja tarjolla, niin aion käyttää surutta kertiksiä :)

Sisäkangas on joustofroteeta (minun vanha mekko), ulkokankaana kaksi kerrosta trikoota (minun ja miehen vanhoista paidoista).

Sinistä Huopasta löytyi jämäkerä ja siitä tuli ihan kivasti pari imua (29 x 10 cm). Kolmattakin aloitin, kun mulla on tuosta samaisesta langasta laatikossa joitain viritelmiä, jotka joutaa purkuun. Katsotaan jos saisi tuon kolmannen imun valmiiksi ja ehkä neljännenkin tehtyä.

Liivinsuojia olen tehtaillut tässä parina päivänä. Näissä on siis kummallakin puolella trikookangas (minun vanha paita) ja välissä kaksi kerrosta froteeta (joku vanha mainospyyhe) ja yksi kerros fleeceä kosteussuluksi (miehen vanha kaulaliina). Leikkasin froteet vähän pienemmiksi kuin muut ja näistä tuli tosi kivan mallisia! Olen jo koepessyt osan ja koekäytinkin yhden parin ihan vaan selvittääkseni tuntuvatko ne mukavilta ja pysyvätkö paikallaan. Olivat ainakin ihan superkivan tuntuisia ja pysyivät paikallaankin loistavasti! Toivottavasti pitävät myös kosteutta.

Monen synkän päivän jälkeen tänään on paistanut aurinko ja meidän Kalle tykkää :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa kun kommentoit!